IT-Service Management
Bij IT-Service Management gaat het om het leveren van waarde aan de business in de vorm van services. ITIL® biedt hierbij een handvat aan bedrijven die hun IT organisatie willen verbeteren. Het raamwerk combineert een aantal functies en processen die het een waardevol instrument maken voor het inrichten van een service management organisatie (wat overigens geen doel op zich mag zijn).
Aan de hand van de ‘good practices’ binnen het ITIL® raamwerk help ik organisaties bedrijfsprestaties te verbeteren door processen in te richten, te stroomlijnen en service management toe te passen.
Mijn toegevoegde waarde: mijn kennis en ervaring op het gebied van ICT combineer ik met adviesvaardigheden en een coachende leiderschapsstijl.
Interim Management
Met uitgebreide beroepservaring en opleidingen op het gebied van IT (Service) Management ondersteun ik organisaties door het tijdelijk opvullen van een kritieke management positie:
– ter aanvulling/versterking van een team
– om verbeter- of verandermanagement toe te passen
– wanneer tijdelijk specifieke capaciteiten of ervaring nodig zijn
– voor uitvoering of versnelling van een project
– ter vervanging van een manager die plotseling is vertrokken
– om een nieuwe afdeling of team op te zetten
Mijn kracht: met kwaliteit en inhoud bied ik een bijzonder effectieve combinatie van analytische vaardigheden en effectieve implementatiekracht.
Consultancy
In het vakgebied van IT-Service Management heb ik veel ervaring met organisatie-veranderingen opgedaan. Daarbij heb ik een heldere kijk ontwikkeld op processen en prestaties in IT beheerorganisaties. Door mijn technische achtergrond kan ik op een goede manier de brug slaan tussen organisatiedoelstellingen (business) en de IT.
Als consultant bied ik uw organisatie:
– een onafhankelijk oog en oor
– een frisse blik -van buiten de sector- op de prestaties van uw service management organisatie en de toegevoegde waarde voor de business
– de mogelijkheid om een belangrijk project snel op gang te helpen
Mijn specialismen: Service Level Management, Service Delivery Management, Change/Release Management, Service Transitie Management.